Aquest lloc està fet per gent imperfecte i en som perfectament conscients...gràcies per la teva comprensió!

Biblioteca

8M Manifest

Aquí us deixem el text del manifest que vam llegir el Dia Internacional de les Dones. Aquest manifest es va llegir també a tots els centres penitenciaris de Catalunya.

“Avui és vuit de març, Dia Internacional de les Dones. Un dia per reivindicar els nostres drets, aixecar la nostra veu i explicar al món allò que sentim i patim. Així que obriu bé les orelles, el que demanem avui val per tot l’any.

No es normal que opinen sobre mi carácter por mi manera de vestir. La ropa que yo lleve, me tape mucho o poco no te invita a nada.

No es normal que pasemos miedo por nuestras hijas o que tengamos que enseñarles cómo defenderse. Las niñas, las chicas, las mujeres somos personas y tenemos derecho a ir por donde nos plazca, a la hora que queramos. Eduquemos más a nuestros hijos varones. Los niños, los chicos, los hombres deben aprender a respetar nuestros cuerpos, a tratarnos como iguales.

No es normal que por vivir en sitios de difícil acceso las mujeres estemos desprotegidas. Las indígenas también somos mujeres y tenemos derecho a asistencia policial, jurídica y sanitaria en igualdad de condiciones.

No és normal que els nostres marits ens humiliïn, ens menyspreïn o que no ens respectin. La base d’una parella és l’amor mutu, quan s’estima no es fa patir.

No es normal que el dinero que ganamos nosotras lo disfruten solo ellos. Después de estar todo el día trabajando tenemos derecho a disponer de nuestras ganancias.

No es normal que tengamos que escondernos cuando queremos a otra mujer, o cuando nuestro género no se corresponde con nuestro cuerpo. El amor es diverso y maravilloso, tenemos derecho a vivirlo como queramos y tenemos derecho a que nos reconozcan por nuestro género.

No és normal que els homes gaudeixin del temps lliure mentre les dones ens quedem a casa. Les mares també tenim dreta a sortir a ballar, a sopar amb les amigues. Les mares som persones, i també volem viure la vida. Si els pares s’ocupessin dels seus fills amb igualtat, nosaltres tindríem també temps lliure per altres activitats.

No es normal que tengamos que entrar en la cárcel para que por fin los padres se ocupen de sus hijos e hijas.”

Grup de treball 8M

Biblioteca i Referent de gènere del CP Dones de Barcelona